Activiteiten

Vind de beschrijving van alle projecten van het GeoRiskA team op de website van het AfricaMuseum.

Lopende projecten

GeoRiskA leidt momenteel verschillende onderzoeks- en wetenschappelijke samenwerkingsprojecten. Hieronder wordt een overzicht gegeven van vier van deze projecten, samen met een korte beschrijving van de andere projecten, met een link naar hun specifieke website wanneer die beschikbaar is.

•

GeoRiskA heeft in de afgelopen 10 jaar verschillende projecten uitgevoerd. De belangrijkste daarvan worden hier gepresenteerd.

•

GeoRiskA beheert momenteel twee grote collecties die betrekking hebben op Afrika: een kaartenbibliotheek met meer dan 25.000 documenten waarvan vele zeldzaam, zo niet uniek zijn, en een collectie van meer dan 300.000 luchtfoto's over de DRC, Rwanda en Burundi die tussen 1947 en 1974 werden verworven. De metadata van een groot deel van deze collecties zijn beschikbaar in de online geocatalogus van het KMMA.

Een databank van natuurgevaren en daarmee samenhangende rampen die zich sinds december 2019 in de Kivu-regio hebben voorgedaan, heeft ook geleid tot de ontwikkeling van een web-GIS, die hieronder kan worden geraadpleegd.